maanantai 10. helmikuuta 2014

SAKRAT SEKAISIN




Olen pitkän aikaa tuntenut outoa kipua sydämen korkeudella, keskellä rintaa. Kipu ei ota hellittääkseen. Olin vuosi sitten shiatsu-hieronnassa, kun hoitaja paineli kohtaa, missä nyt tunnen kipua, itkin.
(Shiatsu hieronta perustuu kehon "energiakanavilla" sijaitsevien akupunktiopisteiden, tsubojen paineluun.)

Kun valitin työantajalleni rintakipua, hän sanoi kipukohdassani sijaitsevan "minäkeskuksen."

Tutkin tänään asiaa ja totesin, että kyseessä lienee sydänsakrani.

Sabotoin näköjään omaa terveyttäni ja nyt minun pitäisi jotenkin pystyä/osata puhdistaa sydämeni lähellä olevat energiat. No tämä on taas helpommin sanottu kuin tehty.

Tunnistan, itsestäni seuraavia oireita jotka ovat saattaneet tukkia sakrani:
Olen stressaantunut, jännittynyt, ylirasittunut ja kärsin uniongelmista. En ole ehkä huomannut ensimmäisiä lieviä merkkejä väsymyksestäni ja nyt olen noidankehässä kun keho viestittää ja oireilee pahasta olostaan.

Jos jotain lukijaani tämä sakra asia nyt naurattaa niin huomauttaisin, että thaihierojani Pa löysi vajaa vuosi sitten syövästä viestivän energiahäiriön kropastani ja hän kehotti minua menemään heti tutkimuksiin. Pa oli oikeassa ja osoitti, että kaikki fyysiset vaivat on aluksi olemassa energiana.

Olen pulassa enkä tiedä mitä tehdä?

Matt Walters - I Would Die For You

4 kommenttia:

  1. Oletko syönyt särkylääkkeitä tai jotain toisin kun aikaisemmin? Minulle kävi stressin ja buranan kanssa, pääsykokeisiin lukiessa niin, että sydämen korkeudella keskellä rintaa oli kamala kipu pitkään. Viimein hakeuduin lääkäriin ja minulle tehtiin vatsalaukun tähystys ja sieltä löytyi vatsakatarri. Lääkkeet ja pikkuhiljaa kipu katosi...

    VastaaPoista
  2. Jonna, en syö mitään lääkkeitä. Yritän tehdä jotain korjausliikkeitä elämäni suhteen. Olen liiallisen väsymyksen takia jättänyt pois päivittäisestä elämästäni kaikkein tärkeimmät asiat kuten leikin, taiteen, lukemisen, ulkoilun ja sosiaalisen kanssakäymisen, jäljellä on vain työ. Työssä minulla päivittäin niin kiire, että siellä on mahdotonta käsitellä minkäänlaisia tunteita tai tuntemuksia. Elämäni näyttää olevan tällä hetkellä pelkkää työtä ja velvollisuuksia sekä huonosti nukuttuja öitä. Blogin kirjoittamista olen tähän asti pitänyt henkireikänä mutta sekään ei luonnistu nyt. Huomenna minulla on taas syöpäkontrolli saattaa olla, että sekin pelottaa/jännittää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lääkkeet on ihmiskunnan vitsaus ja pelastus. Toivottavasti kontrolli meni hyvin. Kohta on kevät ja aurinko alkaa piristämään, toivon ainakin niin, sillä mieli menee synkäksi pimeässä ja loskassa, siihen päälle kiire ja kivut niin varmasti sapettaa.

      Poista
  3. No en valittanut turhasta olin eilen lääkärissä. Valittelin huonoa oloa ja, että minulla taitaa olla lämpöä. Lekuri laittoi kuumemittarin korvaani ja sanoi, että: "Kuules nyt ei sinulla mitään lämpöä ole vaan ihan kunnon kuume 39°." Tohtori jatkoi vielä, että:
    "Nyt kotiin heti lepäämään ja jos kuume ei ole laskenut kolmen päivän päästä ja olo kohentunut niin heti takaisin. Ainut hyvä asia tässä oli se, että ei tarvinnut mennä Naistenklinikalle niihin ikäviin kokeisiin. Edessä ne on kuitenkin mutta sujuu varmaan paremmin kun ei ole ihan kanttuvei. Tänään on jo vähän parempi olo mutta olenkin ottanut kuumetta alentavia lääkkeitä kun lääkäri sanoi, että niin olisi nyt parasta tehdä.

    VastaaPoista

Yksilöllistä huomiota Tšupukalle voit jakaa täällä!