sunnuntai 20. syyskuuta 2009

SUKLAAHOLISTI


Ei ole mitään kirjoitettavaa! 

Kello lähenee yhdeksää ja olen tyhjentänyt chilipippuria sisältävän suklaajäätelörasian. 250 grammaa jäätelöä, joka sisältää ainakin 500 kaloria. En pidä erikoisemmin jäätelöstä, joten olen itsekin yllättynyt tempauksesta.

Luulen kuitenkin, että taikasana on suklaa.

Syön nimittäin nykyään suklaata lähes päivittäin. Huomautan myöskin, että suklaa ei ole kuulunut himoitsemiini herkkuihin aiemmin. Olen aina pitänyt lakritsista.

No mistä tässä sitten on kysymys?

Sanotaan, että suklaa on seksin korvike!

Koska olen sinkku niin minun tapauksessani voidaan sanoa, että suklaa on myös miehen korvike.

En syö kuitenkaan mitä tahansa suklaata, vaan mieluiten tumminta mahdollista.

Tumma suklaa sisältää yli 300 tunnettua kemikaalia.

Esim. pieniä määriä anandamiinia ja se aktivoi aivoissa samoja solureseptoreita kuin kannabis. Tämä aine suklaasta löydettiin vasta vuonna 1996.

Voi siis väittää, että olen nykyään lähes päivittäin pilvessä.

Suklaa sisältää myös hiukan teobromiinia, joka vaikuttaa hermostoon kofeiinin tavoin. Rentouttavasti ja piristävästi.

Ainutlaatuinen välittäjäaine suklaassa on phenylethylamine se toimii kuin amfetamiini, nostaa tunnelmma ja vähentää masennusta, mutta ei aiheuta samanlaista riippuvuutta. Phenylethylaminea kutsutaan myös "rakkaus huumeeksi", koska se nostattaa pulssia ja aiheuttaa samanlaisen tunteen, kuin olisi rakastunut.

2 kommenttia:

  1. Tumma suklaahan on terveellistä ;)
    - hyvää sydämelle , parantaa verenkiertoa
    - hyvää sydänsuruihin
    (Luulempa että syöt viimeen mainittun johdosta :?

    VastaaPoista
  2. Viimeinen lause suluissa on melkein totta :)

    VastaaPoista

Yksilöllistä huomiota Tšupukalle voit jakaa täällä!