sunnuntai 31. toukokuuta 2009

JULKISUUDEN KIROUS


Eilen sain kalpean aavistuksen minkälaista on ns. julkiksen elämä.

Istuskelin Kaivopuiston rannassa nauttimassa kauniista kesäillasta, kun yllättäen huomasin, että olin saanut paparazzit perääni.

Ajattelin, että kuvaajat olivat erehtyneet ja luulivat minua joksikin toiseksi.
Yritin kätkeytyä suurien ”Valentinojeni” taakse ja kääntää kasvojani poispäin kameroiden sojottavista objektiiveistä.

Olen kyllä tottunut, että minua kuvataan mutta yleensä se on tapahtunut jossain muualla kuin Suomessa.
Täällä päälleni ei juurikaan ymmärretä.

Nykyisin en edes poikkea mitenkään massasta, kuten 80-luvulla jolloin itsetarkoitukseni oli olla erilainen kuin muut.

Tässä ei ollut kysymys myöskään sukupuolisesta häirinnästä, koska yksi kuvaajista oli nainen.

Asentojen muuttaminen ei auttanut mitään, vaan kuvaajat muuttivat samaan tahtiin kuvauskulmaa.
Olin todella hämmentynyt ja ihmettelin, että keneksi minua oikein luultiin?

Parikymppisenä jotkut väittivät, että olin ranskalaisen, laulajan Francoise Hardyn näköinen. Ranskassa asuessani, jotkut jopa väittivät minua Hardyn pikkusiskoksi.

Pohdin, että onko Helsingissä menossa joku maailman tähden vierailu, jota mahdollisesti muistutan?

Olisin kuitenkin mieluusti ihan itseni näköinen. enkä kenenkään toisen.
Olen aina tykkännyt itsestäni sellaisenaan, en edes haluaisi muistuttaa ketään toista.

Minua alkoi nyppimään kuvaajien touhu, joten käänsin heille selkäni.

Hetken kuluttua rauha oli palautunut ja huomasin fotareiden lähteneen.

Alkoi tulla vilu ja päätin lähteä kotiin. Kävelin ajatuksiini vaipuneena jalkakäytävää pitkin kun huomasin, että punainen farmariauto hiljensi kohdallani ja kuljettaja kuvasi kävelyäni videokameralla auton ikkunasta.

Nyt en ollut enää hämmentynyt vaan järkyttynyt. Mitä hittoa täällä oikein tapahtuu ja KUKA MINÄ OLEN?



2 kommenttia:

  1. Joku "anonyymi" oli antanut palautetta ja mä vahingossa deletoin sen.
    Vähän harmittaa. Kiitos kuitenkin palautteen antajalle :)

    VastaaPoista
  2. Sinä olet ilmiselvästi nykyajan "Kaivopuiston kaunis Regina"

    VastaaPoista

Yksilöllistä huomiota Tšupukalle voit jakaa täällä!