keskiviikko 7. tammikuuta 2009

KERÄILYHARVINAISUUS, 50-luvulta!



Nyt olisi tarjolla loistava menopeli, vuosimallia -52.
Ikäisekseen todella hyvässä kunnossa.
Korityyppi coupe.
Viileän tyylikäs. Todellinen mittapuu on kuitenkin sisäinen kauneus.
Jos sekin ihastuttaa, menestys on taattu.
Totuus selviää muutaman vuoden kuluessa.


Pienehkönä mallina ei kuulu valitettavasti niihin hiljaisimpiin, minkä huomaa erityisesti pitkillä matkoilla. Siksi se on parhaimmillaan vaan kaupungissa.


Nykyinen omistaja vaihtoi tämän klassikon hetken mielijohteesta, Sporttisempaan 

80-luvun, päivitettyyn malliin.
Tästä syystä ajokkia ei ole käytetty kahteen vuoteen ja tarpeettomana poistetaan rekisteristä, ensi lokakuussa.


Muutamia pintanaarmuja ja amalgaami paikkoja on siunaantunut ajan saatossa. Kevyellä joka aamuisella ehostuksella niitä ei edes huomaa.


Puskurit ja perä loistavassa kunnossa.
Hyvin huollettu, ei ruostetta.


Sopii parhaiten perheettömälle miehelle, mutta varustelutasoon kuuluu myös lapsi-istuin.
Istuinpaikkoja kuljettajan vieressä yksi.

Pieni polttoaineen kulutus.Vaihteisto manuaali.


Alkuperäinen moottori.
Sisusta myös alkuperäinen.
Takuu voimassa 5 vuotta, ilman kilometrirajoitusta.

Runsas varustelutaso.
Roiskeläpät sisältyy hintaan ja niitä on useampi malli.


Kokoon nähden vahva moottori tarjoaa mainion kiihtyvyyden, pyrähdys nollasta sataan kestää tehtaan ilmoituksen mukaan vain 6,8 sekuntia.


Sen vauhdikas olemus synnyttää koeajajalle tiettyjä odotuksia. Urheilulliselle ulkonäölle löytyy yllin kyllin katetta, mutta koeajajalle on tarjolla myös pieniä yllätyksiä.


Kokemattomille kuljettajille en suosittele tätä mallia. Heille ja sivullisille ärhäkkä peli voisi olla vaaraksi.

 

Tämä sopii nimenomaan kokeneille, kylmähermoisille kuljettajille, jotka eivät ryhdy kuumapäisiin kokeiluihin harkitsemattomasti.


Ensisilmäyksellä kulkuneuvoa saattaa luulla isommaksi kuin se onkaan. Se on kuitenkin melko pieni. 
Omapaino 45 kg. Pittuus 155 cm.


Ystävälliset tarjoukset joko tähän palstalle tai yksityisviestinä sähköpostiini.
Puhelintiedusteluihin en voi vastata.


Musakkia:



3 kommenttia:

  1. Tätä tekstiä jo ymmärränkin paremmin, kuin sisustusblogia, joka tietty sekin on loistava!
    Perheellisenä en voi koeajaa tätä "härveliä," mutta meinaan suositella vapaille, vauhtia rakastaville ystävilleni!

    VastaaPoista
  2. Tänään eräs asiantuntija (käytettyjen autojen myyjä) sanoi, että ajokki on liian vanhaa mallia, hän kuulema pitää enemmän 70 -lukulaisista.
    Tahtoo varmaan V-8 moottorilla käyvän Chevrolet Corvetten :(

    VastaaPoista
  3. Hei, kyllähän me tiedetään, että vanhemmissa malleissa on enemmän tyyliä, ne on tehty huolella ja rakkaudella :-) sitäpaitsi ovat paljon kestävämpiä ja siinä mielessä ekologisempia (ja ekonomisempia) kuin uudet mallit :-)ja vanhempien mallien muodot ja muotoilu, niissä on jotain glamouria!

    VastaaPoista

Yksilöllistä huomiota Tšupukalle voit jakaa täällä!